Veel bedrijven staan er niet bij stil hoeveel goeds een bedrijfsfeest voor je bedrijf kan doen. Zij zien een bedrijfsfeest vaak als iets wat veels te veel geld kost en er alleen maar voor zorgt dat al je werknemers de volgende dag een flinke kater hebben. Deze bedrijven koppelen echter de positieve effecten die een bedrijfsfeest kan hebben voor zowel je werknemers als je klanten hier niet aan. Daarom hierbij een aantal voordelen die een bedrijfsfeest voor jouw bedrijf kan bieden.
Contact
Vaak kennen collega’s alleen degene waar ze nauw mee samenwerken goed, maar de rest van het bedrijf op andere afdelingen niet of nauwelijks. Omdat ze deze niet goed kennen, stappen ze ook niet snel op mensen van andere afdelingen af om een probleem op te lossen, terwijl het soms vele malen gemakkelijker is om dit te doen. Een bedrijfsfeest zorgt ervoor dat de kloof tussen werknemers op verschillende afdelingen verkleind wordt, waardoor er eerder op mensen afgestapt wordt en er beter en efficiënter gewerkt kan worden. Hierdoor krijg je meer communicatie tussen verschillende afdelingen waardoor deze meer structuur tussen elkaar aan kunnen brengen.
Motivatie
Een andere goede reden voor een bedrijfsfeest is dat het de motivatie van werknemers verhoogt. Je laat als bedrijf zien dat je jouw werknemers waardeert door een bedrijfsfeest te organiseren, wat ervoor zorgt dat werknemers ook harder voor je bedrijf willen werken. Daarnaast is het de perfecte gelegenheid om je personeel is even in de spotlight te zetten en je personeel zich gewaardeerd te laten voelen.
Collega’s leren elkaar kennen
Ook een belangrijke; de sfeer op de werkvloer. Als collega’s elkaar beter leren kennen, interesse in elkaar tonen en elkaar kunnen steunen zorgt dat ervoor dat er beter samengewerkt kan worden. Wat je bij veel bedrijven ziet is dat collega’s elkaar nauwelijks kennen van buiten de werkvloer; ze weten niet waar de ander woont, wat de ander doet in zijn vrije tijd etc.. Een personeelsfeest is de ultieme gelegenheid om deze connectie tussen collega’s sterker te maken waardoor ze meer voor elkaar willen doen, wat betekent dat ze ook meer voor het bedrijf willen doen.